11 stick

På dagens schema stod ett besök hos doktorn för att kolla upp Collins astma, det slutade med tre besök och en helhetskoll.

Vi började dagen med lite samtal och ett pricktest för att se eventuella allergier, 10 stick blev det och efter 15 minuter konstaterades att han reagerar på björk. Det kom inte som en överraskning då han var väldigt rinnig i ögonen i våras, så redan innan det bekräftades hade jag sagt det till läkaren. Hon fixade medicin så att vi har inför våren 2019.

Han har tidigare fått en liten reaktion på vete och hund, så efter besöket blev vi skickade till labb för blodprov. Vi kom dit 12:03, och de stängde för lunch vid 12, så lite osis. En matpaus fick det bli. 

Sen var vi tillbaka igen 13:30 och trodde han skulle få ta prov men då ville de ge honom embla-plåster som bedövar, så vi fick återkomma en timme senare.

14:30 var vi tillbaka för det sista sticket då de tog två olika sorters prov, ett för att kolla laktos och ett för att se om han har celiaki. Jag hoppas verkligen att båda de proven visar negativt. Svar kommer om ca en vecka, så vi får vänta och se. Håll tummarna! Collin satt stilla och bara tittade på nålen när de tog blodprovet, han har varit superduktig hela dagen även om han blivit stucken många gånger.

Måste säga att jag är otroligt nöjd med läkaren vi mötte idag, hon ville verkligen ta ett helhetsgrepp och reda ut allt, inte bara skicka iväg oss som många andra gör. Den känslan skulle man ha efter alla vårdbesök.

Lek inne hos doktorn


I lekparken med plåster på båda armarna

Lek inne hos doktorn

C: "Hjälp mig mamma, jag kommer inte ner"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0