Våt-/tvättservetter


Man hör ofta folk pratar om hur mycket "skit" det är i köpta tvättservetter till barn, och känslan av att man borde sluta köpa dem växer sig större dag för dag, särskilt eftersom vi har barn med känslig hud.

Men eftersom de är väldigt praktiska vill jag ju ha något som fungerar lika bra. Sagt och gjort! Jag kokade upp vatten, ca 3-4 dl, sedan hade jag i ca 1 msk kokosolja och rörde om tills oljan löst upp sig. 




Efter det tog jag en bunt torra tvättlappar av papper som jag klippte av på mitten och la i vattnet. 




När vattnet svalnat tog jag upp servetterna, kramade ur dem och la i en återförslutningsbar påse.



Jag har testat en av servetterna vid ett blöjbyte, de var dock alldeles för blöta så jag fick krama ur mera vatten, men nu så känns de som "vanliga" köpta.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi har bara torra som vi blöter med vatten, funkar bra hemma. Lite bökigare på resande fot dock 😜! Kram M

2015-06-20 @ 00:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0