En dröm

Jag har haft en dröm så länge jag kan minnas, och jag vet att jag sa när jag var liten att: "När jag blir rik så ska jag ha en städerska". Ja, inte för att jag är rik, men vi har äntligen anlitat en städfirma. Idag fick jag ett mail med bekräftelse på att de kommer på onsdag, och tack vare ett januarierbjudande så får vi 3x tiden förstå gången, vilket gör att det blir en riktig storstädning.

Alla som känner mig vet nog hur tråkigt jag tycker det är att städa, så det är värt varenda krona att få hjälp.

Nu kan jag göra annat än att städa, fast det blir väl inte så stor skillnad, jag har ju inte direkt städat så mycket förut. Men nu kan jag strunta i att städa med gott samvete, underbart.

Och när lilleman börjar krypa bör det ju vara städat, för han stoppar ju allt i munnen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0